As the founder and Artistic Director of Summertide, Sean Hardy hails from New York City where he started his theatrical training at the Professional Performing Arts School (Musical Theater) and Fiorello H. LaGuardia School of the Performing Arts (Drama). He went to attend Harvard College where he received a BA in Neurobiology - Mind, Brain & Behavior with a secondary field in Theatre, Dance & Media. With a defined interest in science and theatre, he went on to help found and run Science-Theatre @ Harvard College, serving as the director for two of its inaugural productions; Emilie: La Marquise du Châtelet Defends Her Life Tonight and Silent Sky, both written by playwright Lauren Gunderson. 


Continuing his passion for fusing the sciences and arts, Sean moved to 

Paris as the recipient of the Harvard-ENS Exchange Fellowship to study the representations of traumatized memory in contemporary French theatre. He is currently pursuing his Masters Degree in Neurosciences through PSL Research University at the École Normale Supérieure Ulm.


Sean has served in many capacities for a number of theatrical productions including as an actor, dancer, producer, and light designer. Other directing credits include: Mind, Game, Ritual by Elisa Almedia Castro & Ricardo Righi Filho; Angels In America - Part One: Millennium Approaches by Tony Kushner (Little Flower Theatre); With Fates Driving by Alona Bach (Loeb Experimental Theatre); and Chalk by Walt McGough (Adams Pool Theatre).


Sean’s current theatrical work focuses on how to represent: cultural and linguistic intersectionality on stage, the representations of women historical figures, and continues to pursue his interest of merging science and theatre. He is particularly interested in exploring these topics through theatre hors les murs (‘outside the walls’), in order to bring theatre to new contexts and audiences. Sean’s current directorial projects with Summertide explores all of these topics and include: an English & French language A Midsummer Night’s Dream by William Shakespeare, a contemporary dance devised piece (working title: Séismes), and a new imagining of Mary Stuart by Friedrich Schiller.


Outside of his directing endeavors, Sean has trained as a dancer for ten years (tap, swing, ballet, jazz, aerial silks) and has studied piano and classical voice. He speaks French and English fluently , and is currently studying Japanese and Korean. His love of languages and education led him to obtain his CELTA through Cambridge University. 

 

En tant que fondateur et directeur artistique de Summertide, Sean Hardy est originaire de New York où il a commencé sa formation théâtrale à l'École des arts du spectacle (Théâtre musical) et à l'École des arts de la scène Fiorello H. LaGuardia (Drame). Il est allé à Harvard College où il a reçu un baccalauréat en neurobiologie - Mind, Brain & Behaviour avec un domaine secondaire en théâtre, danse et médias. Avec un intérêt défini pour la science et le théâtre, il a contribué à fonder et diriger Science-Theater @ Harvard College, en tant que directeur de deux de ses productions inaugurales; Emilie: La Marquise du Châtelet défend sa vie ce soir et Silent Sky, tous deux écrits par la dramaturge Lauren Gunderson.


Poursuivant sa passion pour la fusion des sciences et des arts, Sean a déménagé à Paris en tant que récipiendaire de la bourse d'échange Harvard-ENS pour étudier les représentations de la mémoire traumatisée dans le théâtre français contemporain. Il poursuit actuellement sa maîtrise en neurosciences par l'intermédiaire de l'Université PSL Research à l'École Normale Supérieure d'Ulm.


Sean a servi dans de nombreuses capacités pour un certain nombre de productions théâtrales, y compris en tant qu'acteur, danseur, producteur et concepteur de lumière. D'autres crédits de direction comprennent: Mind, Game, Ritual par Elisa Almedia Castro et Ricardo Righi Filho; Angels In America - Première partie: Approches du millénaire par Tony Kushner (Little Flower Theatre); Avec Fates Driving d'Alona Bach (Loeb Experimental Theatre); et Chalk par Walt McGough (Adams Pool Theatre).


L'œuvre théâtrale actuelle de Sean se concentre sur la manière de représenter sur scène l'intersectionnalité culturelle et linguistique, sur les représentations de figures historiques féminines et continue à poursuivre son intérêt pour la fusion de la science et du théâtre. Il s'intéresse particulièrement à l'exploration de ces sujets à travers le théâtre hors les murs, afin d'amener le théâtre à de nouveaux contextes et publics. Les projets actuels de Sean avec Summertide explorent tous ces sujets et comprennent: un Songe d'une nuit d'été anglais de William Shakespeare, une pièce de danse contemporaine conçue (titre de travail: Séismes), et un nouvel imaginaire de Mary Stuart par Friedrich Schiller.


En dehors de ses activités dirigeantes, Sean a suivi une formation de danseur pendant dix ans (tap, swing, ballet, jazz, soie aérienne) et a étudié le piano et la voix classique. Il parle couramment le français et l'anglais et étudie actuellement le japonais et le coréen. Son amour des langues et de l'éducation l'a amené à obtenir son CELTA à travers l'Université de Cambridge.

 

Siret 838 169 985 00010

©2018 BY SUMMERTIDE. PROUDLY CREATED WITH WIX.COM